فتح قله دماوند
۱۰ شهریور ۱۳۹۹

فتح قله دماوند توسط آقایان کیوان رحمانی، مجتبی کولیوند و امین گیوه چی زاده در قالب تیم کوهنوردی سه نفره در تاریخ ۳۱ مرداد ۹۹ رقم خورد و پرچم پر افتخار اورند و هلدینگ رایزکو برفراز قله دماوند توسط این سه عزیز به اهتزاز در آمد. این صعود پر افتخار و غرور آفرین بطور خودجوش و طی سه روز انجام شد.

روز اول :

ساعت ۱۴:۳۰ روز پنج شنبه ۳۰ مرداد ۹۹ حرکت به سمت پلور آغاز و ساعت ۱۷:۳۰ به محل پارکینگ جبهه جنوبی صعود به دماوند رسیدیم، از آنجا پس از ساعتی معطلی بوسیله پاترول به ارتفاع ۳۰۰۰ متری (مسجد صاحب الزمان) رسیدیم و از آنجا راس ساعت ۱۹ صعود به بارگاه سوم (ارتفاع ۴۲۰۰ متری) آغاز شد که پس از ۴ ساعت کوهنوردی، ساعت ۲۳ به پناهگاه (بارگاه سوم) رسیدیم و بدلیل شرایط آب و هوایی و ارتفاع بالا دچار خواب آلودگی و سر درد بودیم در آنجا نیز هوا بسیار سرد بود و باد بسیار شدیدی می وزید که با برپاکردن چادر و کمپ زدن از سرمای شدید هوا رهایی یافتیم و در ارتفاع ۴۲۰۰ متری تا صبح استراحت کردیم.

روز دوم :

بدلیل خستگی شب قبل، صبح با اندکی تاخیر، ساعت ۶:۳۰ از خواب بیدار شدیم و پس از نوشیدن چای گرم حدود ساعت ۷:۳۰با کوله های سبک عازم قله شدیم و پس از ساعاتی کوهنوردی، آبشار یخی واقع در ارتفاع ۵۱۰۰ متری به وضوح دیده می شد و چشم نوازی می کرد اما  همچنان باید ادامه می دادیم و تا رسیدن به قله راه زیادی در پیش بود لذا با اراده بالا و مصمم، به مسیر خود ادامه داده و پس از حدود ۶ ساعت کوهنوردی از دور قله نمایان بود، سپس وارد مسیر گوگردی شدیم و پس از حدود ۳ ساعت کوهنوردی در شیب تند، درمیان بخار گوگرد و با کمبود اکسیژن، بالاخره موفق به فتح قله و اهتزاز پرچم اورند و هلدینگ رایزکو بر فراز قله دماوند شدیم. لحظه ای بسیار غرور انگیز بود و اشک شوق بی اختیار بر چشم جاری می شد. بدلیل شرایط موجود، امکان ماندن بیش از چند دقیقه وجود نداشت و به همین خاطر بلافاصله پس از گرفتن چند عکس یادگاری، مسیر بازگشت به بارگاه سوم را بصورت شن اسکی در پیش گرفتیم و حدود ساعت ۲۴ به بارگاه سوم رسیدیم و با کمترین انرژی بی اختیار در چادر به خواب عمیقی فرو رفتیم.

روز سوم :

پس از بیدار شدن از خواب با نوشیدن چای گرم بلافاصله شروع به جمع آوری وسایل و تجهیزات خود کرده و ساعت ۱۰:۴۵ به سمت پایین حرکت کردیم و حدود ساعت ۱۷ به پارکینگ رسیده و با خیالی آسوده، روحیه ای بالا و سرمست از صعود به بام ایران و البته خستگی فراوان به سمت کرج حرکت کردیم و نهایتا ساعت ۲۱ به مقصد رسیدیم.

صعود جمعی از کارکنان هلدینگ رایزکو به قله دماوندصعود جمعی از کارکنان هلدینگ رایزکو به قله دماوند